#Support_Hara

Θέατρο Forum

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σύλληψη ιδέας – Εμψύχωση: Χριστίνα Κρίθαρη
Κείμενο: Μικρός Βορράς
Μουσική: Μάριος Αποστολακούλης
Σκηνικά αντικείμενα – ενδυματολογία: Ιωάννα Παγιατάκη
Κινησιολογική επιμέλεια: Τάσος Παπαδόπουλος
Μακιγιάζ – hair styling: Στέφανος Μπαμπούλης
Φωτογραφίες και video: Ζαφείρης Σαλμανλής
Παίζουν & Εμψυχώνουν: Ασπασία Δήμου, Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Νεφέλη Μπένου, Αλέξανδρος Νικολαΐδης
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Τάσος Ράτζος

 

Μια παράσταση «Θεάτρου Forum» για νέους/ες, έφηβους/ες και εκπαιδευτικούς με στόχο την πρόληψη και διαχείριση της έμφυλης βίας.

Ο Μικρός Βορράς, έχοντας 12 χρόνια επιτυχημένης πορείας στο θέατρο για παιδιά και νέους/ες, αποφασίζει να “αγγίξει” με τρυφερότητα και ευαισθησία το θέμα της έμφυλης βίας μέσα στο σχολικό περιβάλλον, συστήνοντας για πρώτη φορά στο κοινό της Θεσσαλονίκης τη συμμετοχική διαδικασία του Θεάτρου – Forum.

 

“Γιατί αν κανείς από τους θεατές δεν μιλήσει, δεν αντιδράσει, τότε το τέλος θα παραμείνει ακριβώς το ίδιο. Όπως ακριβώς συμβαίνει και στην ζωή! Λοιπόν ας παίξουμε!”

Μέσα από τη γλώσσα του συμμετοχικού θεάτρου, ο θεατής γίνεται ταυτόχρονα και πρωταγωνιστής, που δρα, αλληλεπιδρά και μπορεί να ανατρέψει την αρνητική συνθήκη που του παρουσιάζεται, με στόχο να αναζητηθεί συλλογικά η “λύση” και να προχωρήσει στη συλλογική δράση.

 

Τα τελευταία χρόνια, οι λέξεις “γυναικοκτονία”, “σεξουαλική κακοποίηση”, “revenge porn” βρίσκονται πλέον καθημερινά στις συζητήσεις όλων μας και ιδιαίτερα των νέων ανθρώπων που βιώνουν την αυξανόμενη βία. Οφείλουμε, λοιπόν, να δώσουμε διέξοδο στη νέα γενιά και να αναπτύξουμε τρόπους αντιμετώπισης και διαχείρισης της κλιμακούμενης έμφυλης βίας και των βαθιά εμπεδωμένων πατριαρχικών συμπεριφορών στην ελληνική κοινωνία.

Η ιστορία της Χαράς είναι ιστορία όλων μας.

Μία μαθήτρια βιώνει την πιο βάναυση μορφή της έμφυλης βίας από εκείνον που ερωτεύτηκε. Φοβάται να μιλήσει για όσα της έχουν συμβεί. Επιπλέον, η βίαιη στιγμή καταγράφεται από ένα κινητό τηλέφωνο και δημοσιοποιείται. Η Χαρά νιώθει τεράστια συναισθηματική πίεση, πόνο αλλά και ενοχές. Και, όπως συμβαίνει συχνά και στη ζωή, δεν υπάρχει κανένα ουσιαστικό πλαίσιο υποστήριξης. Τότε βιώνει το μεγάλο αδιέξοδο. Μόνη λύση η φυγή. Εδώ ακριβώς ξεκινάει το Θέατρο – Forum.

Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε την Χαρά; Πώς μπορούμε εμείς, ο καθένας και η κάθε μια από εμάς να αποτρέψουμε το κακό τέλος; Ποιος είναι ο ρόλος μας στην ιστορία της κάθε Χαράς;

Μπορούμε να αλλάξουμε τα γεγονότα; Και αν ναι, πώς;

 

*Με την υποστήριξη του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

 

Είδαν την παράσταση κι έγραψαν λίγα λόγια

Γενικό Λύκειο Μίκρας

“Παρακολουθήσαμε το “#Support_Hara” μία πολύ διαφορετική από τις συνηθισμένες θεατρική παράσταση, αφού ήταν διαδραστική και είχαμε τη δυνατότητα ν΄ αλλάξουμε το τέλος της. ‘Έθιγε ένα πολύ ευαίσθητο κοινωνικό ζήτημα που αφορά τον αντίκτυπο που έχει στην ψυχή του εφήβου η σεξουαλική παρενόχληση που μπορεί να δεχτεί , αλλά κυρίως η διαπόμπευσή του στο χώρο του σχολείου μέσω του διαδικτύου. Ήταν φοβερό να συνειδητοποιείς ο ίδιος πόσο μπορείς ν’ αλλάξεις τη ζωή ενός ανθρώπου με μία…κίνηση. Άξιζε πραγματικά που την παρακολουθήσαμε, αφού ήταν μάθημα ζωής για μας!!!”

Γλυκερία, Β΄Λυκείου

“Η παράσταση #Support_Hara έθιγε και παρουσίαζε το πρόβλημα ψυχικής και σωματικής κακοποίησης γυναικών, προβληματίζοντας τους μαθητές για ένα θέμα που συμβαίνει συχνά στην ελληνική κοινωνία. Οι μαθητές μετά το πέρας της παράστασης είχαν τη δυνατότητα να αναδιαμορφώσουν την εξέλιξη της, «σώζοντας» τη Χαρά από μία χειριστική και ψυχοφθόρα σχέση της μέσω της συμμετοχής τους σε κάποιες σκηνές. Έτσι, ως νέοι αντιληφθήκαμε τη σημασία της αποτροπής φαινομένων βίας και την αξία της ενεργοποίησης μας, όταν είμαστε μάρτυρες σε τέτοιες καταστάσεις. Τελικά… με την αντίδραση επιτυγχάνεται η αποφυγή βίαιων κακουργημάτων, μειώνοντας τον αριθμό των θυμάτων”.

Νικολέττα και Λάζαρος, Γ’ Λυκείου

“Η παράσταση αυτή ήταν μία ιδιαίτερη και ταυτόχρονα συναρπαστική εμπειρία. Η ιδέα που είχατε να δώσετε στους θεατές την επιλογή να επέμβουν και να αλλάξουν την πλοκή του έργου κέρδισε την προσοχή όλου του κοινού. Επίσης, κάτι που έκανε τα παιδιά να διασκεδάσουν ήταν ότι χρησιμοποιήσατε εκφράσεις της νεολαίας μ’ έναν έξυπνο τρόπο. Απόλαυσα κάθε λεπτό και θα ήθελα να ξαναδώ κάτι παρόμοιο σύντομα”.

Βασίλης, Β΄Λυκείου

“Το θεατρικό ήταν πολύ διαφορετικό από τα συνηθισμένα θεατρικά που έχω δει. Μου άρεσε το γεγονός ότι μπορούσαμε να συμμετάσχουμε κι εμείς οι θεατές και είχαμε τη δυνατότητα να επέμβουμε στην πλοκή του έργου. Όλο το έργο ήταν καταπληκτικό, συγκινητικό και πάνω από όλα επίκαιρο”.

Δημήτρης, Β’ Λυκείου

“Όλα ήταν υπέροχα: εσείς ευγενικότατοι, χαρούμενοι, ευδιάθετοι και όλα τα καλά του κόσμου. Επίσης, το θέμα ήταν, είναι και θα είναι-ελπίζω όχι για πολύ- επίκαιρο. Δεν έχω πολλά να πω, γιατί ήταν κάτι το διαφορετικό και κάτι το ενδιαφέρον. Προσωπικά, έπαιξα την Κλαρίσα και μου άρεσε πολύ και γενικά ότι πήραμε μέρος και αλλάξαμε τα δεδομένα του τέλους”.

Κυριάκος-Σπυρίδων , Β’ Λυκείου

“Ήταν πολύ καλή ιδέα να προβληθεί μια τέτοια παράσταση, διότι ακόμη και σήμερα πολύς κόσμος δεν είναι ενημερωμένος. Το γεγονός ότι η παράσταση ήταν διαδραστική βοήθησε στη βαθιά κατανόηση του μηνύματος. Προσωπικά, θα ήθελα να παρακολουθήσω ξανά μία παράσταση σαν κι αυτή, γιατί θέλω πάντα να είμαι ενημερωμένος”.

Γιώργος, Β΄ Λυκείου

“Αρχικά, το διαδραστικό μέρος με άγχωσε, γιατί δε θέλω να λέω τις σκέψεις μου και τις ιδέες μου κυρίως μπροστά σε άτομα της ηλικίας μου…νομίζω ότι δε με καταλαβαίνουν. Όταν όμως είδα ότι πολλοί συμμαθητές μου είχαν το θάρρος να σηκωθούν και να πουν τις ιδέες τους, απέκτησα και εγώ περισσότερο θάρρος και εκτός από το δίδαγμα του έργου ήταν κάτι θετικό για τη ζωή μου και τη στάση μου απέναντι στα πράγματα. Σας ευχαριστώ που μας δώσατε την ευκαιρία να κάνουμε κάτι διαφορετικό και να καταλάβουμε καλύτερα τον κόσμο που ζούμε, βρίσκοντας τρόπους να τον βελτιώσουμε”.

Αναστασία ,Β΄Λυκείου

Αποτίμηση από τους καθηγητές

“Οι καθηγητές του σχολείου ενθουσιάστηκαν με την παράσταση κυρίως για τον τρόπο που χειριστήκατε αυτό το τόσο ευαίσθητο θέμα. Εντυπωσιάστηκαν δε ιδιαιτέρως με το βιωματικό κομμάτι που δεν άγγιξε μόνο και ενεργοποίησε τους μαθητές, αλλά το θεώρησαν ευρηματικό και εύστοχο. Θα θέλαμε να συνεχίσετε το έργο σας αυτό και να το μοιραστείτε ξανά μαζί μας! Αποδείξατε ακόμη μία φορά πώς η Τέχνη έχει τη δύναμη να αφυπνίζει τους ανθρώπους. Σας ευχαριστούμε θερμά!“.

Παπαδοπούλου Ζαφείρα, Φιλόλογος

 

4ο Γυμνάσιο Ξάνθης

“Οι καταπληκτικοί εμψυχωτές της παράστασης σε διάδραση με τους μαθητές/τριες έκαναν μία «πρόβα ζωής» και τους κάλεσαν να συναισθανθούν τα προβλήματα της ηλικίας των εφήβων και να μάθουν όχι μόνο να αντιστέκονται σε κάθε μορφή βίας, αλλά και να συμπαραστέκονται στα «θύματά» της.”

Πηγή: https://4gym-xanth.xan.sch.gr

 

1ο Γενικό Λύκειο Θέρμης

“Η παράσταση ήταν θαυμάσια. Περνούσε ένα σωστό μήνυμα για το οποίο είναι πολύ καλό
να ενημερώνονται οι μαθητές με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Επιπλέον, ένα αξιοσημείωτο
κομμάτι της παράστασης ήταν το ταλέντο των ηθοποιών. Οι χορευτικές κινήσεις, η μουσική,
οι γρήγορες αλλαγές των σκηνών έδιναν μία ζωντάνια στην παράσταση χωρίς να
παραλείπεται κάποιο σημαντικό κομμάτι του μηνύματος που ήθελε να περάσει. Η ζωντάνια
της παράστασης έδινε ένα ενδιαφέρον στον θεατή και το ότι άφηναν να συμμετέχει και να
παρέμβει και να εκφράσει τις δικές του απόψεις έδινε έμμεσα «μαθήματα».”

Ζωή, Β2

“Προς όλη την ομάδα «Μικρός Βορράς»
Η παράσταση που διοργανώσατε δεν ήταν όπως οι προηγούμενες που έχω δει. Το θέατρο
forum που παρακολουθήσαμε και του οποίου την ύπαρξη δεν γνώριζα με εξέπληξε
ιδιαιτέρως, διότι η ενεργός συμμετοχή μας με βοήθησε να συνειδητοποιήσω το πόσο
αναγκαίο είναι να μετέχουμε οι ίδιοι σε κοινωνικοπολιτικά προβλήματα και να μην
παραμένουμε σιωπηλοί. Αυτή η παράσταση λοιπόν με έκανε να αγαπήσω το θέατρο και να
αντιληφθώ το θέατρο ως χώρο μάθησης και πνευματικής ανάπτυξης.

Μπράβο και πάλι Μπράβο!”
Γιώργος, Β2

“Η ευγένεια και η
θετική ενέργεια του θιάσου καθ’ όλη τη διαδικασία μάς έκαναν να νιώσουμε άνετα και μας
ενθάρρυναν να συμμετέχουμε ενεργά. Όσον αφορά το έργο, προσωπικά με έκανε να
δακρύσω σε ορισμένα σημεία και να θέλω να αγκαλιάσω κάθε κορίτσι που έχει βρεθεί στη
θέση της ηρωίδας. Σε κάποια άλλα σημεία ένιωσα αγανάκτηση για την κοινωνία στην οποία
ζούμε. Η αντικειμενοποίηση της γυναίκας, καθώς και η σεξουαλική παρενόχληση
αποτελούν προβλήματα με τα οποία έρχονται αντιμέτωπες εκατομμύρια γυναίκες
παγκοσμίως. Αξίζει να σημειωθεί ότι ένας από τους λόγους που αυτή η παράσταση
κατάφερε να με αγγίξει τόσο ήταν η πειστικότητα και το υποκριτικό ταλέντο των ηθοποιών.

Το #Support_Hara είναι μία ξεχωριστή εμπειρία που μπορεί να μάθει πολλά στους
εφήβους. Είναι στο χέρι μας να παραδειγματιζόμαστε από τέτοιες ιστορίες και να
αξιοποιούμε όσο μάθαμε, για να κάνουμε τον κόσμο ένα καλύτερο μέρος!”

Θεοφανία, Β1

Από την ομάδα Διαμεσολάβησης του σχολείου μας
“Η παράσταση καθήλωσε και ευαισθητοποίησε το κοινό των μαθητών, ώστε να ενημερωθεί
για το θέμα του βιασμού. Το κύριο θέμα της παράστασης ήταν οι τρόποι αντιμετώπισης του
βιασμού και τα μέτρα πρόληψης που πρέπει να λαμβάνει το θύμα σε ένα τέτοιο συμβάν.
Επιπρόσθετα, η παράσταση άρεσε σε όλους τους μαθητές, διότι πριν ξεκινήσει
συμμετείχαμε σε κάποια παιχνίδια και στο τέλος ενεργήσαμε ζωντανά στη σκηνή , ώστε να
αποτρέψουμε το επεισόδιο του βιασμού.

Σας ευχαριστούμε πολύ!”

 

32ο Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης

“Πρόκειται για μια παράσταση «Θεάτρου Forum» με στόχο την πρόληψη και τη διαχείριση της κλιμακούμενης έμφυλης βίας και των βαθιά εμπεδωμένων πατριαρχικών συμπεριφορών στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία.”

Πηγή: https://blogs.sch.gr

Αγοράστε Εισιτήρια
close slider

Ο Ραφτάκος των λέξεων από τον Μικρό Βορρά | Εισιτήρια online! | More.com

Κυριακή 3 Νοεμβρίου στις 11:30

Δημοτικό Θέατρο Αμπελοκήπων "Αλέξης Μινωτής"

© MIKROS VORRAS 2024  ALL RIGHTS RESERVED